کودکان چند ساعت بعد از جرم گیری دندان غذا بخورند

کودکان چند ساعت بعد از جرم گیری دندان غذا بخورند

مطالب آموزشی دندانپزشکی کودکان

کودکان چند ساعت بعد از جرم گیری دندان غذا بخورند

کودکان بعد از جرم گیری دندان باید صحیح غذا بخورند تا به سلامت دهان و دندانی دست یابند. مصرف غذاهای سالم و مناسب برای کودکان بسیار مهم است زیرا در این دوره از زندگی نیازهای تغذیه‌ای آنها بسیار بالاست. اگر تغذیه کودک به خوبی تأمین نشود، ممکن است به مشکلات سلامتی روانی و جسمی بر بخورند که می‌تواند منجر به اختلالات رشد و توسعه آنها شود.

یکی از مهمترین نکاتی که باید در نظر گرفته شود این است که کودکان بعد از جرم گیری دندان نباید فورا غذا خورده و باید مدت زمانی منتظر بمانند تا احساس درد تولید شده توسط جرم گیری دندان بهبود یابد. البته اگر کودک دچار درد شدید باشد باید به پزشک مراجعه کرد. پزشک ممکن است داروی تسکین درد تجویز کند تا درد کودک روزهای نخستین پس از جرم گیری دندان کاهش یابد.

زمان مناسب برای مصرف غذا بعد از جرم گیری دندان معمولاً حدود یک تا دو ساعت است. در این مدت احتمال مصرف غذا کم است  ولی بهتر است بعد از گذشت این مدت کودکان غذا بخوردند تا بدنشان به نیازهای انرژی و مواد غذایی خود برسند.

غذاهایی که بعد از جرم گیری دندان به کودکان پیشنهاد می‌شود عبارتند از:

1. غذای نرم و پوره:

برای اینکه جرم گیری دندان دچار تحریک نشود باید به کودکان غذاهای نرم و پودری داد. موادی مثل آب‌جوش، پوره ، سوپ، پوره مرغ یا گوشت نرم، پوره سبزی، پوره ماهی، یا تخم‌مرغ پخته، انواع پودرهای حل شونده مثل پودرهای سوپ دسته بندی می‌شوند.

بیشتر بخوانید
کارهایی بعد از عصب کشی دندان کودکان که باید انجام داد

2. خوراکی‌های نرم :

انواع میوه‌ها و سبزیجات نیز مناسب برای دندان می‌باشند. میوه‌هایی مانند انگور، هلو، هندوانه، آووکادو، موز و… و سبزیجاتی مثل خربزه، خیار، گوجه فرنگی و… که نرم هستند و خوردن آنها برای کودکان سخت نیست برای این دوره بسیار مناسب است.

3. محصولات لبنی:

مصرف محصولات لبنی نیز از خواص غذایی جالبی است که برای کودکان بعد از جرم گیری دندان مناسب است. شیر، ماست، پنیر، دوغ و… برای این مرحله مناسب هستند زیرا غذایی ایده‌آل برای افزایش و پرورش سلامت دهان و دندان کودکان است.

بیشتر بخوانید : بهترین متخصص دندانپزشکی کودکان اصفهان

4. غذاهای غنی از پروتئین:

پروتئین از غذاهای ضروری برای رشد و توسعه سلامتی کودکان است. غذاهای غنی از پروتئین مانند گوشت قرمز، ماهی، مرغ، تخم‌مرغ و لبنیات برای این دوره از زندگی کودکان بسیار مفید هستند.

5. مواد غذایی غنی از فیبر:

فیبر از عناصری است که برای سلامت دستگاه گوارش بسیار مفید است. فیبر همچنین احساس تشنگی را کاهش می‌دهد و به رفع یا جلوگیری از تشنگی در کودکان کمک می‌کند. مواد غذایی مثل میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل (مثل نان کامل، برنج قهوه‌ای و…) و تهویه شود که غنی از فیبر هستند در این دوره مفید هستند.

نتیجه گیری:

در نهایت، بهتر است کودکان به‌صورت مداوم زمان مناسب برای شستشوی دهان و دندان را حفظ کنند تا احتمال ایجاد عفونت دهان و دندان برای آنها کاهش یابد. همچنین مصرف آب و مایعات زیاد، استفاده از غذاهای سالم و مناسب، ورزش منظم و خواب کافی نیز از عوامل مهم برای رشد و توسعه سلامت دندان کودکان بعد از جرم گیری دندان است.

بیشتر بخوانید
بهداشت دهان و دندان کودکان و نقش تغذیه

📞برای ویزیت و مشاوره با ما در ارتباط باشید.

✅آشنایی بیشتر با فلورایدتراپی دندان کودکان اصفهان

نوشتهٔ پیشین
چند ساعت بعد از کشیدن دندان کودکان غذا بخورند
نوشتهٔ بعدی
چند ساعت بعد از پر کردن دندان کودکان باید غذا بخورند

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

اصفهان، میدان آزادی، خیابان دانشگاه، نرسیده به خیابان توحید (بعد از بانک ملی) ساختمان فجر، طبقه دوم
09137106671
Call Now Buttonثبت نوبت و مشاوره ‎09137106671