بهترین متخصص دندانپزشکی کودکان در اصفهان | دکتر هاجر سخاوتی

دندانپزشکی تحت بیهوشی و آرام بخشی کودکان اصفهان

خدمات دکتر هاجر سخاوتی, مطالب آموزشی دندانپزشکی کودکان

دندانپزشکی تحت بیهوشی و آرام بخشی کودکان اصفهان

آرامبخش دندان برای یک کودک

در مواردی که رویه‌های پیچیده دندانپزشکی طولانی مدت انجام می‌شود، یا یک کودک جوان یا عصبی، ممکن است سطحی از آرام‌بخشی خوراکی کودکان را توصیه کنیم. کارکنان دلسوز و دندانپزشک کودک آگاه ما هر گزینه آرامبخش را به دقت توضیح خواهند داد. ما به نگرانی های شما گوش خواهیم داد و به شما در انتخاب بهترین روش آرام بخش خوراکی برای فرزندتان کمک خواهیم کرد.

کلینیک دندانپزشکی کاملاً جدید و پیشرفته ما دارای یک مجموعه جراحی مخصوص کودکان با اتاق ریکاوری مجاور است. هنگام تجویز آرام‌بخش دندان برای کودک، ما می‌خواهیم هر تجربه آرام‌بخشی خوراکی را تا حد امکان بی‌خطر و آرامش بخش کنیم – هم برای کودک و هم برای والدین!

آیا آرام بخش دندان برای کودک بی خطر است؟

بله، دندانپزشکی اطفال آرامبخش خوراکی یک روش کاملاً ثابت شده است و ثابت شده است که یک گزینه بی خطر برای کودکان خاص، از جمله کودکی که ممکن است به خصوص از مراجعه به دندانپزشک ترس داشته باشد. آرام بخش کردن کودک برای انجام کارهای دندانپزشکی نیز گاهی برای کودکانی که به روش های دندانپزشکی پیچیده، تهاجمی یا طولانی نیاز دارند، ضروری است.

آرام بخش خوراکی نه تنها مانع از احساس درد کودک شما در اثر انجام کار در دهان می شود، بلکه به کاهش خطر و سطح استرس در حین و بعد از درمان دندان کمک می کند.

بهترین متخصص دندانپزشکی کودکان در اصفهان | دکتر هاجر سخاوتی
بهترین متخصص دندانپزشکی کودکان در اصفهان | دکتر هاجر سخاوتی

انواع آرامبخش های دندانپزشکی کودکان

دندانپزشک اطفال ما که آرام بخش انجام می دهد اطمینان حاصل می کند که شما روش های موجود را درک می کنید. بسته به سن کودک شما، نوع روش دندانپزشکی و نظرات شما، دندانپزشک می تواند انواع زیر را از آرام بخش های دندانپزشکی اطفال ارائه دهد:

بیشتر بخوانید
روش های ارتودنسی در کودکان

1. آرام بخش خوراکی

شاید ساده‌ترین و کم‌تهاجمی‌ترین روش آرام‌بخشی کودکان، آرام‌بخشی خوراکی باشد که از طریق دهان یا بینی انجام می‌شود و معمولاً در عرض 20 دقیقه شروع به کار می‌کند. کودک را نمی‌خوابانند، بلکه در طول جلسه دندانپزشکی بیدار، آرام و آرام می‌ماند. دندانپزشک اطفال ما که آرام بخش انجام می دهد، احساس می کند که این یک گزینه خوب برای کودکان بزرگتر است یا زمانی که اقدامات لازم است کودک بتواند دستورالعمل های ساده را دنبال کند.

دکتر هاجر سخاوتی بهترین متخصص دندانپزشکی کودکان در اصفهان می باشد.

2. اکسید نیتروژن (آرامبخش گاز خنده)

اکسید نیتروژن که معمولاً به عنوان آرام بخش گاز خنده نامیده می شود، یک راه عالی برای آرام نگه داشتن کودک شما است. مخلوطی از اکسید نیتروژن و اکسیژن از یک لوله به یک هود بینی که روی بینی کودک شما قرار داده می شود، تحویل داده می شود – تنها کاری که آنها باید انجام دهند تنفس طبیعی است. آرام بخش گاز خنده در عرض پنج دقیقه شروع به کار می کند و بیماران اغلب در عرض 20 ثانیه اثرات آن را احساس می کنند.

کودکان اغلب احساسات سرخوشی و شادی را تجربه می کنند (از این رو گاز خنده نامیده می شود). آرام بخش گاز خنده به سرکوب احساسات فیزیکی مانند لمس، شنوایی و مهمتر از همه درد کمک می کند. احساسات عاطفی کودک شما نیز ممکن است مهار شود، از جمله حافظه او، به این معنی که بعید است بتواند جزئیات عمل دندانپزشکی را به خاطر بسپارد.

بله، گاز خنده هنگام آرام کردن کودک برای کارهای دندانپزشکی نیز بسیار ایمن است.

بیشتر بخوانید
کرم دندان چگونه ایجاد می شود

این به ما این امکان را می دهد که گاز خنده را به طور دقیق در طول عمل تجویز کنیم. یکی از بزرگترین مزایای آرام‌بخش گاز خنده این است که می‌توانیم سطح آرام‌بخشی را در هر زمانی در طول عمل دندانپزشکی، بر حسب نیاز، تنظیم کنیم.

در این نوع از آرامبخشی خوراکی دندانپزشکی کودکان، ما در پایان درمان، اکسیژن خالص را از طریق ماسک تزریق می کنیم تا به پاکسازی اکسید نیتروژن باقیمانده از سیستم آنها کمک کنیم.

بهترین متخصص دندانپزشکی کودکان در اصفهان | دکتر هاجر سخاوتی
بهترین متخصص دندانپزشکی کودکان در اصفهان | دکتر هاجر سخاوتی

3. دندانپزشکی خواب کودکان

هر روش دندانپزشکی در خواب کامل تحت نظارت یک متخصص بیهوشی قرار می گیرد و در صورتی که این روش بسیار سخت باشد، ممکن است بهترین گزینه برای کودک نوپا یا کودک شما باشد. به عنوان مثال، در روش دندانپزشکی ممکن است کودک شما برای مدت طولانی کاملاً بی حرکت دراز بکشد یا نیاز به استفاده از ابزارهای دندانپزشکی پر سر و صدا داشته باشد که ممکن است برای کودک خردسال ترسناک باشد.

دندانپزشکی خواب کامل شامل داروهای داخل وریدی (IV) است که کودک شما را در تمام مراحل دندانپزشکی به خواب می‌برد. پرسنل دندانپزشکی حرفه ای ما به دقت موارد حیاتی کودک شما (سطح اکسیژن خون، فشار خون، درجه حرارت و ضربان قلب) را در تمام طول عمل دندانپزشکی و تا زمانی که کودک شما به طور کامل بهبود یابد، تحت نظر خواهند داشت.

همیشه دو کارمند بسیار آموزش دیده در اتاق وجود دارند که می توانند حمایت های زندگی پیشرفته ای را ارائه دهند – دندانپزشک اطفال و متخصص بیهوشی پزشکی.

پس از بیدار شدن از آرامبخشی دندان، کودک شما به زمان بیشتری برای بهبودی با کمک یک پرستار ثبت نام شده نیاز دارد. این در مجموعه اختصاصی جراحی اطفال و اتاق ریکاوری مجاور ما انجام می شود.

بیشتر بخوانید
کشیدن دندان شکسته کودکان

علائم معمولی ممکن است شامل سرگیجه، خواب آلودگی، حالت تهوع و از دست دادن هماهنگی فیزیکی باشد. برای این نوع آرامبخش دندان برای کودک، ما به والدین اکیداً توصیه می کنیم که تمام روز را از محل کار خود مرخصی بگیرند تا به کودک خود کمک کنند تا به راحتی بهبود یابد.

نوشتهٔ پیشین
ارتودنسی پیشگیری کودکان اصفهان
نوشتهٔ بعدی
عصب کشی دندان کودکان اصفهان

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

اصفهان، میدان آزادی، خیابان دانشگاه، نرسیده به خیابان توحید (بعد از بانک ملی) ساختمان فجر، طبقه دوم
09137106671
Call Now Buttonثبت نوبت و مشاوره ‎09137106671