بهترین متخصص دندانپزشکی کودکان در اصفهان | دکتر هاجر سخاوتی

ارتودنسی پیشگیری کودکان اصفهان

خدمات دکتر هاجر سخاوتی, مطالب آموزشی دندانپزشکی کودکان

ارتودنسی پیشگیری کودکان اصفهان

ارتودنسی پیشگیری کودکان

هر آنچه که باید در مورد ارتودنسی پیشگیرانه بدانید:

اگر راهی برای جلوگیری از ابتلای فرزندتان به مشکلات جدی سلامتی، مانند آپنه خواب، فشار خون بالا و حتی آلرژی وجود داشت، چه؟ وجود دارد.

نفس زندگی است. دلیلی وجود دارد که انسان بیش از چند دقیقه بدون نفس دوام نمی آورد. ما برای زنده ماندن به آن نیاز داریم. از شناخت تا هضم، هر سیستم بدن برای عملکرد صحیح به اکسیژن کافی نیاز دارد.

هر فرد به طور متوسط ​​حدود 22000 بار در روز نفس می کشد. این 22000 فرصت برای بدن برای استفاده از اکسیژن حیات بخش است. مشکل این است که بسیاری از مردم از این 22000 فرصت به طور کامل استفاده نمی کنند زیرا نمی توانند. چیزی راه هوایی آنها را مسدود کرده یا توانایی آنها را برای تنفس صحیح مهار می کند.

با این حال، کودکان می توانند قبل از اینکه با استفاده از ارتودنسی پیشگیرانه مشکل ساز شوند، از این شرایط خارج شوند.

ارتودنسی پیشگیرانه چیست؟

ارتودنسی پیشگیرانه ابزارهای دندانی هستند که برای جلوگیری از ایجاد مشکلات بعدی طراحی شده اند. هم عوامل ژنتیکی و هم عوامل محیطی وجود دارد که روی اینکه آیا کودک دچار مشکلات ارتودنسی شده یا خواهد شد، تاثیر می گذارد. هدف یک متخصص ارتودنسی این است که تشخیص دهد چه مشکلاتی در حال ایجاد است و راهی برای متوقف کردن آنها در حالی که هنوز نسبتا آسان است ابداع کند.

خانم دکتر هاجر سخاوتی یکی از بهترین متخصص دندانپزشکی کودکان در اصفهان می باشند که بهترین ها را ارائه می دهند.

بیشتر بخوانید
از چه سنی دندان کودکان را می توان پر کرد؟
بهترین متخصص دندانپزشکی کودکان در اصفهان | دکتر هاجر سخاوتی
بهترین متخصص دندانپزشکی کودکان در اصفهان | دکتر هاجر سخاوتی

درمان ارتودنسی از چه زمانی باید شروع شود؟

بهترین سن برای اولین بار مراجعه کودک به متخصص ارتودنسی حدود هفت سالگی است. مشکلات ارتودنسی در این سن ظاهر می شود و هنوز زمان زیادی برای اصلاح آنها وجود دارد.

نوع مشکلی که کودک شما با آن مواجه می شود تا حد زیادی تعیین کننده زمان شروع درمان است. برخی از انواع درمان های ارتودنسی می توانند از سن هفت تا نه سالگی شروع شوند. در صورت نیاز به بریس، توصیه می‌شود صبر کنید تا تمام دندان‌های شیری بیمار بیفتند. معمولا این درمان بین 11 تا 14 سالگی شروع می شود.

ارتودنتیست به دنبال چه چیزی است؟

هنگامی که فرزند خود را برای اولین ویزیت ارتودنسی خود می آورید، اولین کار انجام معاینه کامل است. مواردی وجود دارد که نشان می دهد کودک ممکن است از ارتودنسی پیشگیرانه کودکان بهره مند شود. این شامل:

ادامه مکیدن انگشت شست بعد از پنج سالگی.
داشتن مشکل در گاز گرفتن یا جویدن.
دندان های جلویی که به هم فشرده شده اند.
اختلالات گفتاری.
کودک از طریق دهان نفس می کشد.
دندان هایشان بیرون زده است.
فکشون بیرون زده.
دندان های بالا و پایین آنها به درستی به هم نمی رسند.
کودک هنگام گاز گرفتن احساس درد می کند.
فک کودک هنگام باز یا بستن دهانش جابه جا می شود.

بسیاری از این علائم کاملاً واضح هستند و والدین نیز می توانند مراقب آنها باشند. اگر متوجه هر یک از این موارد شدید، حتماً فرزندتان را نزد متخصص ارتودنسی ببرید، حتی اگر هنوز هفت ساله نشده است. هنگامی که آنها را زودتر برای درمان می آورید، متخصص ارتودنسی شما می تواند یک برنامه درمانی طراحی کند که دقیقاً در سن مطلوب اجرا شود.

بیشتر بخوانید
5دلیل اصلی بوی بد دهان کودک

پس از ویزیت اولیه، متخصص ارتودنسی توصیه هایی را برای درمان (یا نه) بسته به وضعیت دهان کودک شما ارائه می دهد.

اگر رشد ضعیف ارتودنسی درمان نشود چه اتفاقی می افتد؟

نتایج رشد ضعیف ارتودنسی از کودکی به کودک دیگر متفاوت خواهد بود. برخی از کودکان ممکن است اصلاً مشکلی نداشته باشند، در حالی که برخی دیگر مشکلات جدی خواهند داشت.

کودکانی که مشکلات فضایی اصلاح نشده یا دندان‌های کج دارند ممکن است با افزایش سن، خود را در برابر بیماری‌های لثه و پوسیدگی دندان آسیب‌پذیرتر ببینند. تمیز کردن دندان‌های شلوغ یا کج سخت‌تر است و فضایی برای گیر افتادن ذرات غذا و باکتری‌ها ایجاد می‌کند و بر سلامت دهان و دندان کودک تأثیر منفی می‌گذارد.

بهترین متخصص دندانپزشکی کودکان در اصفهان | دکتر هاجر سخاوتی
بهترین متخصص دندانپزشکی کودکان در اصفهان | دکتر هاجر سخاوتی

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، توسعه مناسب ارتودنسی نیز برای تنفس صحیح ضروری است، که برای سلامت کلی شما ضروری است. بیماری های مختلفی مانند آپنه خواب، اختلالات مفصل گیجگاهی فکی و سایر مشکلات سیستمیک وجود دارد که می تواند در اثر تنفس ضعیف ایجاد یا بدتر شود.

مزایای ارتودنسی پیشگیرانه

یک متخصص ارتودنسی باتجربه می‌تواند دهان کودک را معاینه کند و این مشکلات را پیش‌بینی کند و در زمانی که کودک هنوز در حال رشد است، روش‌های رفع آنها را ارائه دهد. بسیاری از انواع مشکلات ارتودنسی در بزرگسالی قابل درمان هستند، اما این روش کمتر توصیه می شود. روش های بزرگسالان معمولا طولانی تر و ممکن است دردناک تر باشند. ناگفته نماند که آنها به دلیل کار اضافی گران تر هستند.

همچنین استفاده از ارتودنسی در بزرگسالی می تواند از نظر اجتماعی ناراحت کننده تر باشد. لبخند فلزی هنگام ارائه کار چندان مطلوب نیست. با این حال، ارتودنسی پیشگیرانه در دوران کودکی این مشکل را برطرف می کند و کودک شما را با لبخندی آماده می کند تا در زمان مناسب، همکاران خود را خیره کند.

بیشتر بخوانید
تاثیر قند بارداری بر دندان های کودک و عواقب آن
اولین ویزیت ارتودنسی فرزند شما

آیا فرزند شما به سن ایده آل برای اولین ویزیت ارتودنسی خود می رسد؟ حتی اگر آنها آن را پشت سر گذاشته اند یا زود است اما متوجه مشکلات احتمالی شده اید، بهتر است به یک متخصص ارتودنسی مراجعه کنید.

امروز برای یک قرار ملاقات در اصفهان تماس بگیرید تا فرزندتان را در مسیری برای لبخندی زیبا و بزرگسالی سالم نگه دارید!

نوشتهٔ پیشین
فیشورسیلانت توسط متخصص دندانپزشک کودکان اصفهان
نوشتهٔ بعدی
دندانپزشکی تحت بیهوشی و آرام بخشی کودکان اصفهان

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

اصفهان، میدان آزادی، خیابان دانشگاه، نرسیده به خیابان توحید (بعد از بانک ملی) ساختمان فجر، طبقه دوم
09137106671
Call Now Buttonثبت نوبت و مشاوره ‎09137106671