علت گریه زیاد نوزادان

علت گریه زیاد نوزادان

دسته‌بندی نشده, مطالب آموزشی دندانپزشکی کودکان

علت گریه زیاد نوزادان

گریه نوزادان یکی از رفتارهای طبیعی و طبیعی است که باعث اعلام نیازها و توجه می‌شود. در ابتدا، نوزادان نمی‌توانند از زبان صحبت کنند و گریه آنها روشی برای ارتباط برقرار کردن با مراقبین است.

به عنوان یک والدین ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چرا نوزاد من بسیار گریه می کند؟ علل مختلفی می تواند برای گریه زیاد نوزادان وجود داشته باشد که در زیر به برخی از این علت ها می پردازیم:

1. گرسنگی: نوزادان در بازه های زمانی کوتاهی نیاز به تغذیه دارند. گرسنگی یکی از علل اصلی گریه نوزاد است. زمان‌هایی که نوزادتان غذا نخورده، پوشکش خیس است و علایم دیگر گرسنگی قابل مشاهده است، احتمالاً او گرسنه است.

بیشتر بخوانید : بهترین غذا ها برای رشد کودکان

2. خشکی: خشکی نیز می‌تواند علتی برای گریه نوزاد باشد. پوست نوزادان بسیار حساس است و خشکی می‌تواند آنها را ناراحت کند. قبل از تعویض پوشک نوزاد خود، چک کنید که پوست او خشک نیست.

3. خواب آلودگی: نوزادان برای راحتی خواب با بالا بردن سر و رأس خود در تخت خواب می‌خوابند. به این روش “خواب آلودگی” می‌گویند. اما در برخی از مواقع، این موقعیت ممکن است برای نوزادان نامطلوب باشد و منجر به گریه شوند.

4. خستگی: نوزادان به سرعت خسته می‌شوند و نیاز به استراحت دارند. زمانی که نوزاد شما خسته باشد و نیاز به خواب بیشتری داشته باشد، احتمالاً گریه خواهد کرد.

5. خفقان: احتمالاً نوزاد شما نیازمند نزدیکی به شما است. برخی از نوزادان نیاز دارند که در آغوش مادر یا پدر خود بگذرند و احساس امنیت کنند. در این صورت، نوزاد می‌تواند به طور متناوب گریه کند تا به خواسته خود برسد.

بیشتر بخوانید
روکش دندان در کودکان

6. نبود راحتی: پوشک نامناسب یا همبستری نامناسب می‌تواند نوزاد را ناراحت کند و به گریه آنها منجر شود. اطمینان حاصل کنید که پوشک نوزاد شما تمیز و فرم درست و مناسبی دارد.

علت گریه نوزادان ممکن است نیازی به توجه و دستورالعمل های ویژه برای رفع آن نداشته باشد. اما در صورتی که مشکل برای شما پایدار است و گریه نوزاد ادامه دارد، بهتر است با پزشک کودک خود مشورت کنید.

 

📞برای ویزیت و مشاوره با ما در ارتباط باشید.

✅آشنایی بیشتر با دکتر هاجر سخاوتی متخصص دندانپزشکی کودکان اصفهان

نوشتهٔ پیشین
بهترین غذا ها برای رشد کودکان
نوشتهٔ بعدی
یک واحد ایمپلنت

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

اصفهان، میدان آزادی، خیابان دانشگاه، نرسیده به خیابان توحید (بعد از بانک ملی) ساختمان فجر، طبقه دوم
09137106671
Call Now Buttonثبت نوبت و مشاوره ‎09137106671