علت زود دندان درآوردن

علت زود دندان درآوردن نوزاد چیست؟

مطالب آموزشی دندانپزشکی کودکان

علت زود دندان درآوردن نوزاد چیست؟ اولین دندان شیری کودک در چند ماهگی در می‌آید؟ اگر نوزاد زودتر از موعد دندان در بیاورد آیا برای آن مشکلی پیش می‌آید؟ هنگام دندان درآوردن کودک چه اقداماتی باید انجام داد؟ این‌ها سؤالاتی هستند که معمولا والدین از دکتر هاجر سخاوتی متخصص دندانپزشک کودکان در اصفهان می‌پرسند. برای پاسخ به این سؤالات با ما همراه باشید.

دندان درآوردن در نوزادان

دندان در آوردن نوزادان یکی از مراحل سخت دوران نوزادی است که می‌توان گفت همراه با بی‌قراری و ناخوشی برای کودک است. پس از ۶ ماهگی والدین منتظر جوانه زدن دندان‌های کودک خود هستند. دندان در آوردن به همین راحتی نیست و دارای نشانه‌هایی است که موجب نا آرامی و بی تابی کودک می‌شود.

در این زمان شما باید بدانید موقع رویش دندان چه اقداماتی باید انجام داد تا کودک خود را بتوانید آرام کنید و کمک کنید به راحتی و با کمترین مشکلی دندان در بیاورد.

علت زود دندان درآوردن

زمان دندان در آوردن نوزادان

اکثر کودکان تا ۶ ماهگی به طور نرمال یک دندان شیری دارند و یا در حال رشد است. اما ممکن است زودتر از این زمان نیز دندان در بیاورند.  اولین دندان نوزاد بین بازه ۳ ماهگی تا ۱ سالگی ممکن است در بیاید. در برخی کودکان حتی ۲ ماه پس از یک سالگی نیز می‌توان انتظار رفت اولین دندان خود را دربیاورند.

در مواردی کمیاب و استثنایی بعضی نوزادان با داشتن یک یا دو دندان پا به این جهان می‌گذارند و یا در چند هفته و اولین ماه تولد خود دندان در می آوردند.

بیشتر بخوانید
ارتودنسی پیشگیری کودکان اصفهان

بهترین زمان دندان درآوردن نوزادان چه موقعی است؟

بهترین وقت رویش دندان در نوزادان بین ۶ تا ۹ ماهگی است. اکثر کودکان تا یک سالگی به طور معمول حداقل دو دندان جلویی آنها رشد کامل را داشته است و ممکن است دندان‌های بیشتری نیز داشته باشند.

اگر تا ۱۴ ماهگی هیچ نشانی از دندان درآمدن کودک نباشد ممکن است به خاطر داشتن یک بیماری یا عواملی دیگر باشد. در چنین مواقعی بهتر است به یک متخصص دندانپزشک کودکان مراجعه کنید. اکثر کودکان تا ۳ سالگی تمام دندان‌های خود یعنی ۲۰ عدد دندان خود را درآورده‌اند و بعد از این دوران می‌توانید از فیشور سیلانت دندان برای جلوگیری از پوسیدگی دندان‌های کودک خود استفاده کنید.

به طور کلی دندان درآوردن اطفال به چه عواملی بستگی دارد؟

یکی از مهم ترین عوامل موثر در دندان آوردن کودکان، تغذیه ی مادر در دوران بارداری است. جالب است که بدانید کودک قبل از به دنیا آمدنش بیست دندان در زیر لثه های خود دارد که بعد از به دنیا آمدن و طی شدن روند طبیعی، دندان ها کم کم رشد می کنند و بالا می آیند. بنابراین تغذیه ی خوب مادر، تاثیر خیلی زیادی بر روی روند رشد دندان کودک دارد.

در کنا تغذیه ی مادر، تغذیه ی خود کودک هم بر روی رشد دندان ها تاثیر خیلی زیادی دارد.عموما کودکانی که از شیر مادر خودشان تغذیه کرده اند، دندان های خیلی قوی تری به نسبت کودکانی دارند که شیر مادر نخورده اند.

نوشتهٔ پیشین
پیشگیری از بیماری های دندان در کودکان
نوشتهٔ بعدی
مضرات عصب کشی دندان کودکان

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

اصفهان، میدان آزادی، خیابان دانشگاه، نرسیده به خیابان توحید (بعد از بانک ملی) ساختمان فجر، طبقه دوم
09137106671
Call Now Buttonثبت نوبت و مشاوره ‎09137106671