دندان های زرد کودکان

دلایل دندان های زرد در کودکان+راه درمان

مطالب آموزشی دندانپزشکی کودکان

دلایلی دندان های زرد در کودکان  :

نازک بودن مینای دندان کودک :

آیا می دانید دندانهای شیری سفیدتر از دندانهای بزرگسالی هستند؟ درست است ..وقتی کودک شما رشد می کند ، دندان های خود را از دست می دهد و دندان بزرگسالی در دهان او رشد می کند. وقتی این اتفاق می افتد ، ممکن است تفاوت چشمگیری بین رنگ ها مشاهده کنید.

به این دلیل که دندان های بزرگسال حاوی عاج بیشتری هستند که باعث می شود دندان زیر مینای دندان کودک کمی زرد به نظر برسد.

 

دندان های زرد کودکان

پلاک

مسواک نزدن  ممکن است منجر به جمع شدن پلاک های سطح دندان و بروز دندان های زرد شود. نه تنها این عامل ، بلکه غذا و نوشیدنی های رنگی می تواند باعث تغییر رنگ دندان ها شود. وقتی این مواد به تدریج به خوبی مسواک نشوند ، می توانند منجر به تجمع و ایجاد لک شوند.

 

حفره ها

پوسیدگی دندان و حفره ها می توانند باعث تغییر رنگ دندان ها و زرد نشان دادن آنها شوند. با گذشت زمان ، این لکه ها می توانند منجر به ایجاد سوراخ در دندان ها شوند که حفره هستند.

اگر مشکوک هستید که کودک شما ممکن است این مشکلات را داشته باشد ، برای جلوگیری از عفونت دندان به دندانپزشک کودکان مراجعه کنید تا در اسرع وقت آنها را معالجه کند.

جراحت و ضربه

اگر کودک شما به دندان هایش صدمه بزند ، ممکن است رگ های خونی پاره شود و دندان ها را زرد ، قهوه ای یا خاکستری یا سیاه نشان دهد.

بیشتر بخوانید
سنی که مراقبت‌های دندانی باید آغاز شود

بعد از ضربه به دندان ، مویرگهای داخل دندان می توانند پاره شود و باعث جمع شدن خون – به طور خاص ، هموسیدرین – در کانال های داخل دندان شوند. آسیب حتی ممکن است روی خود مینای دندان نیز تأثیر بگذارد.

ژن دندان های زرد

ژنتیک و دندان های زرد

مینا همان چیزی است که  سطح دندان را می پوشاند و به آن رنگ سفید می بخشد. مینای دندان نازک ، که می تواند ژنتیکی باشد ، ممکن است باعث زرد یا تغییر رنگ دندان کودک شود. مینای دندان نازک همچنین ممکن است کودک شما را در معرض پوسیدگی دندان و سایر مشکلات دندانی قرار دهد.

 

مکمل ها

برای کودکان بسیار کوچک ، فلوروز ممکن است نگران کننده باشد. این شرایط وقتی اتفاق می افتد که دندان های شیری از طریق آب ، خمیر دندان یا غذاهای غنی شده در معرض فلوراید زیادی قرار بگیرند.

فلوروز می تواند منجر به ایجاد لکه های سفید یا قهوه ای روی دندان ها شود و مینای دندان اطراف آن را زرد نشان دهد.سایر مکمل ها نیز ممکن است باعث تغییر رنگ  و دندان های زرد  شوند. به عنوان مثال آهن ممکن است باعث خاکستری یا سیاه شدن دندان شود.

بیماری ها :

هپاتیت ، زردی و سایر شرایط جسمی نیز ممکن است باعث تغییر رنگ دندان ها شود. بنابراین استفاده از داروهای خاص در دوران بارداری یا اوایل کودکی نیز می تواند عامل دندان های زرد کودک باشد. به عنوان مثال ، تتراسایکلین ممکن است باعث شود دندان های کودک خردسال زرد روشن و دندان های کودکان بزرگتر قهوه ای به نظر برسند.

بیشتر بخوانید
ترس کودک از رفتن به دندانپزشکی|راه های از بین بردن ترس
نوشتهٔ پیشین
5دلیل اصلی بوی بد دهان کودک
نوشتهٔ بعدی
جویدن ناخن و عوارض آن بر دندان کودک

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

اصفهان، میدان آزادی، خیابان دانشگاه، نرسیده به خیابان توحید (بعد از بانک ملی) ساختمان فجر، طبقه دوم
09137106671
Call Now Buttonثبت نوبت و مشاوره ‎09137106671