بیهوشی دندانپزشکی کودکان

تفاوت آرام‌ بخشی و بیهوشی دندانپزشکی کودکان

مطالب آموزشی دندانپزشکی کودکان

تفاوت آرام‌ بخشی و بیهوشی دندانپزشکی کودکان چیست؟ این سؤالی است که بسیاری از مادران در جلسه معاینه و مشاوره با دندانپزشک کودکان در اصفهان، دکتر هاجر سخاوتی می‌پرسند این است که آیا نمی‌شود برای کودک غیر همکار از طریق غیر بیهوشی درمان را انجام داد؟ در کل تفاوت درمان با بیهوشی و غیر بیهوشی چیست؟ در ادامه این مقاله به پاسخ این موضوع خواهیم پرداخت.

اصلی‌ترین روش کنترل رفتار کودک در دندان‌پزشکی

مشخصه‌ی اصلی یک دندان‌پزشک کودکان داشتن رفتاری مناسب و هوشمندانه است که می‌تواند برای کودک انجام دهد. درست ترین و برترین نحوه و شیوه مهار کردن رفتاری، بگو، نشان بده و انجام بده (Tell show do) است.

دندان‌پزشک کودکان بر حسب ارتباطی که با کودک برقرار کرده و آگاهی که نسبت به سلایق کودک پیدا کرده است برای هرکدام از وسایل و روش‌هایی که می‌خواهد استفاده کند اصطلاحات کودکانه‌ای را به کار می‌برد و سبب جلب اعتماد کودک، ارتباط مؤثر با او و انجام یک درمان مناسب می‌شود.

یک دندانپزشک باید راه های جذاب کردن محیط دندانپزشکی کودکان را بداند. در صورتی که کودک ما همکاری لازم را نداشته باشد؛ می‌توانیم به سراغ سایر روش‌های کنترل رفتاری از جمله کنترل صدا برویم. در نهایت اگر کودک مطلقاً همکاری نکرد به سراغ گزینه‌ی بیهوشی یا آرام‌بخشی می‌رویم.

برای درک کامل تفاوت سدیشن و بیهوشی فاکتورهای زیر را یک به یک بررسی می‌کنیم:

  1. تنفس کودک
  2. داروهای زمانی
  3. زمان درمان
  4. حالت کودک
  5. مکان انجام درمان
  6. عوارض آرامبخشی و بیهوشی
  7. متخصص بیهوشی و آرامبخشی

استفاده از مواد آرام‌بخش و بیهوشی برای چه کودکانی کاربرد دارد؟

تمام جدیت و کوشش یک متخصص کودکان برای داشتن یک پیوند عاطفی نتیجه بخش با کودک است برای انجام یک کار ارزنده و ایجاد و ساخت یک خاطره‌ی خوب از دندان‌پزشکی در کودک است. اما بعضی از کودکان همیاری خوبی با دکتر دندان‌پزشکی ندارند به همین خاطر مجبوریم که شیوه  آرام‌بخشی یا بیهوشی را به والدین توصیه کنیم. در ادامه چند عامل که باعث می‌شود از داروی بیهوشی یا آرامبخش استفاد کنیم را ذکر خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید
ارتودنسی در کودکان اری یا خیر؟
نوشتهٔ پیشین
رابطه هوش و دندان در آوردن کودک
نوشتهٔ بعدی
رویش دندان دائمی پشت دندان شیری

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

اصفهان، میدان آزادی، خیابان دانشگاه، نرسیده به خیابان توحید (بعد از بانک ملی) ساختمان فجر، طبقه دوم
09137106671
Call Now Buttonثبت نوبت و مشاوره ‎09137106671